Posted in Romanian Section

Vals în doi

Azi îmi inaugurez oficial pe blog o secțiune în română, în urma unei sugestii făcute de un prieten foarte bun de al meu. Am ales una dintre poeziile mele preferate, pentru a ilustra frumusețea artei, a scrisului, chiar și în momente mai grele din viață. Nu aș dori să o explic, deoarece consider că fiecare poate interpreta textul cum dorește, până la urmă aceasta este frumusețea artei, a scrisului- să vedem bucăți din noi în tot ceea ce citim.

Fără  alte introduceri, vă prezint una dintre poeziile care mă fascinează de fiecare dată când o recitesc.

Vals în doi

De multe ori mă întreb

Tu ce mistere ascunzi

Cu fiecare sunet purtat de mii de ani,

Ce scânteie-n ocean

Când mâinile tale ating gingaș un pian.

Când o beție de parfum cu miros diafan

Mă transpune într-un palat de mărgean

Încep să mă gândesc la valsul parizian.

Ochii tăi mă priveau ca printr-un geam

Și-mi amintesc nostalgic cum noi doi nu dansam.

Mă uitam la tine…și zâmbeam,

Încercam în zadar să-ți spun ce simțeam,

Ezitam.

Dansam cu ea și uitam

De tine și de dragostea ce o nutream.

Apoi, tainic, într-un colț, suspinam,

Când îmi aminteam…

De evadarea ce o contemplam,

Atunci când ne apropiam

Și gingaș, noi doi, ne sărutam,

Sub clar de lună, obscură,

Pe o alee pustie, dar vie,

Făcută din mătase argintie

Exact ca și sufletul tău de păpădie.

Acum, am uitat să zbor,

Te văd și mă trece un fior,

Am doar o singură dorință

Și aceea e să mor…

Sub trena ta albă de dor,

Sa las nepăsător,

O pată de sânge pe covor

Ca să îți amintesc….

De crudul tău amor.

Author:

"You can tell yourself that you would be willing to lose everything you have in order to get something you want. But it’s a catch-22: all of those things that you’re willing to lose are what make you recognizable. Lose them, and you’ve lost yourself."— Jodi Picoult

2 thoughts on “Vals în doi

Leave a Reply

